JS - Rubik's Cube

A Rubik's cube controlled by Python.

Rubik’s cube setting that can animate with Python.
I got an idea from IlIr BeQIRI’s Tutorial and would like to thank you.


You can control it from the JS-Rubik’s Cube tab in Python tag.
Each piece under Null is aligned with the axis, and the relative coordinate value is initialized to 0 by Freeze Transformation.

You can control it from the JS-Rubik’s Cube tab in Python tag.
Each piece under Null is aligned, and the relative coordinate value is initialized to 0 by Freeze Transformation.

Start Frame : Specifies the frame at which to start the animation.

Duration : Specifies the number of frames required for each animation.

Animation Order : Use the order buttons below to display the order of rotation. You can also specify it yourself.

Duration Order : Displays the rotation time of each rotation order. You can change the time for each rotation.

X(Y,Z) direction Order : The part to be rotated can be selected with the button, and – means the counterclockwise direction in front.

Order Tool : Four function buttons.

  • Mute : Add a break segment. You can also subtract (-) directly into the Animation Order.
  • Reverse : The order of the two orders is reversed, and the direction of rotation is reversed.
  • Time Sync : The time of the Duration is applied to the order again.
  • Clear : Delete the order.

Reset Pose : Resets the position and orientation of each cube piece to zero.

Store Pose : Start the Pose Info. Take notes on.

Start Pose Info. : You do not have to touch it yourself to record information.

Order Info. : Displays the number of the second order that is running.

Spline : You can change the animation curve of the rotating motion. You can change the animation by giving it a key, but you must apply the key value in step format.


If you have a problem with the file, or want to improve or suggest something, please leave a comment.

파이썬으로 애니메이션을 연출할 수 있는 루빅스 큐브 세팅입니다.
IlIr BeQIRI 님의 강좌에서 아이디어를 얻었으며, 감사의 뜻을 전합니다.


파이썬 태그의 JS-Rubik’s Cube 탭에서 제어할 수 있습니다.
Null 아래 각 조각들은 축을 정렬한 상태이며, Freeze Transformation 으로 상대좌표값을 0으로 초기화 시켜놓았습니다.

Start Frame : 애니메이션을 시작하는 프레임을 지정합니다.

Duration : 각 회전 애니메이션에 필요한 프레임 수를 지정합니다.

Animation Order : 아래 오더 버튼을 통해 회전 순서를 표시합니다. 직접 지정도 가능합니다.

  • 직접 지정할때는 X, Y, Z 는 시계 방향을 의미하며, x, y, z 는 반시계 방향입니다.
  • 1, 2, 3 으로 줄의 위치를 정하고, – 는 중간에 쉬는 구간을 만듭니다. 각 코드는 쉼표(,)로 구분됩니다.

Duration Order : 각 회전 오더의 회전 시간을 표시합니다. 각 회전별로 각각의 시간을 달리 할 수 있습니다.

X(Y,Z) direction Order : 회전할 부분을 버튼으로 선택할 수 있으며, – 는 앞의 반시계 방향을 의미합니다.

Order Tool : 4가지 기능버튼입니다.

  • Mute : 쉬는 구간을 추가합니다. 빼기(-) 를 직접 Animation Order에 넣어주어도 됩니다.
  • Reverse : 두 오더의 순서를 뒤집고, 회전 방향도 반대로 바꿔줍니다.
  • Time Sync : Duration 의 시간을 오더에 다시 적용해줍니다.
  • Clear : 오더를 삭제합니다.

Reset Pose : 각 큐브조각들의 위치와 방향을 0 으로 초기화 합니다.

Store Pose : 현재의 모습의 수치정보를 Start Pose Info. 에 메모합니다.

Start Pose Info. : 정보를 기록하기 위한 곳으로 사용자가 직접 만질 필요는 없습니다.

Order Info. : 몇번째 오더가 실행중인지 숫자로 표시합니다.

Spline : 회전 모션의 애니메이션 커브를 변경할 수 있습니다. 키를 줘서 애니메이션을 바꿀수 있지만, 스탭 형식으로 키값을 적용해야합니다.


파일에 문제가 있거나 개선, 건의 할 내용은 댓글로 남겨주시면 됩니다.

1 Comment

  1. maany

    hi im maany

    Reply

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